FÖRE OCH EFTER YOGAN

KOM I GOD TID SÅ ATT DU HINNER AVSLUTA DIN TRÄNING INNAN KLASSEN ÄR SLUT!

 

FÖRE YOGAN

  • ÄT INTE NÅGON STÖRRE MÅLTID 2-3H INNAN YOGAKLASSEN, DRICK HELST INTE STORA MÄNGDER VATTEN PRECIS INNAN (ca 30min) ELLER UNDER YOGAN. Det är idealiskt om matsmältningssystemet är så tomt som möjligt när man ställer sig på mattan. 
    Därefter är det viktigt att dricka rent vatten, äta bra och näringsrik mat!
     
  • DUSCHA FÖRE YOGAN, det väcker kroppen och sinnet på morgonen.
    Hinner man inte det kan det vara skönt att ha tvättat sig under armarna och om fötterna. Enligt tradition behöver man däremot inte duscha efter yogan, eftersom svetten innehåller viktiga mineraler och salter som ska vara bra för kroppen att låta gå in i huden igen.
    OBS: Det finns ingen dusch i lokalen ännu!
     
  • PERSONLIG HYGIEN
    Var noga med att ha rena träningskläder varje gång du tränar. 
    Om du har en egen yogamatta, tvätta också den regelbundet. (Lånemattor finns och du som yogar regelbundet kan förvara mattan på plats.)
    Röklukt och andra starka dofter som parfymer kan vara besvärande för de som vistas i studion.

  • "LADIES HOLIDAY": Yoga inte de första två till tre dagarna av menstruation



PÅ MATTAN

  • ALL TRÄNING SKER UNDER EGET ANSVAR.
  • Om du är skadad, går på behandling eller är gravid vill jag att du meddelar mig. 
  • Under yogaklassen är det varmt i rummet och man svettas ofta mycket.
  • Stäng av ljudet på mobiltelefonen.

 

EFTER YOGAN
Blir du känslomässigt berörd under eller efter ett yogapass, välkomna känslorna! Om det känns svårt, kom gärna och tala om det, vid behov.

 

TA VARA PÅ DIG SJÄLV MEDAN DU GÖR DET DU SKA RESTEN AV DAGEN!